Counted

Wednesday 25 January 2012

Trip Roni Ke Johor..huhu

Hai semua blogger,pertama sekali roni nak  ucapkan SELAMAT  TAHUN  BARU CINA kepada semua penganut agama Buddha iaitu CINA kalau dikenali ramai.okeylah bukan 2 yang roni nak ceritkan sebenarnya roni nak ceritakan trip roni ke Johor.
 Pada hari sabtu yang lepas  iaitu 21.01.2012 roni telah melawat negeri JOHOR,memang best kat Johor macam-macam ada,pada pukul 12 tengahari saya dan ahli  keluarga bertolak dari PUCHONG ke JOHOR, jam dah menunujukkan 12 tengahari,so LUNCH TIME…kita orang makan dekat HENTIAN SEREMBAN…bukan main sesak lagi kedai makan banyak sangat orang yang makan n singgah dekat situ..lepas habis makan kita orang teruskan pejalanan yang agak jauh..319 km lagi…penat..dah jalan lama2 berhenti pulak dekat hentian mana entah dah lupa..terlalu banayak sangat hentian 2lah lambat sampai..pejam celik pejam celik dah pon sampai dekat JOHOR  lepas2  kita orang pergi dekat PASIR GUDANG menginap dekat saudara abang ipar…sampai sana dalam 6.45 macam 2 dah nak dekat pukul 7...bukan main banyak orang lagi dekat..first time 2 malu lah jugak nak masuk rumah orang..dan yang paling menakutkan dekat sana ada ANJING … OMG aq pon dah lelah semangat..petang 2 kita orang dihidangkan dengan kuih muih Sarawak iaitu “penyaram’’ sejenis makanan yang dimasak mengunakkan tepung..n then makan malam…
   Pada keesokan harinya pula kita orang mandi dekat BATU LAYAR best jugak pergi tepi pantai MANDI..dalm perjalanan ke sana mengambil masa lebih kurang setengah jam (jauh jugak)…lepas2 kita orang pergi pasar …tetapi pasar nieyh lain sikit sbab pasar ni macam dekat Sarawak nama pasar ni PASAR TAMU…datanglah tengok lauk iban sayur macam macam ada…n then pergi melawat rumah saudara..makan ketam best jugak makan ketam banyak aq makan…SADAP HINGGA TAK TERKATA…hari kedua agak kurang aktiviti macam xbest jerr..
    Hari berikutnya iaitu 23..01.2012 hari ni kita orang akan cari ketam sbb kakak aku nak makan ketam termasuklah aq sekali..hehehe..naik kereta sampai dekt KULAIJAYA dalam pukul 2 lebih n then kena tunggu air surut…cepat betol air surut tapi malangnya hujan korang nak tau mana aq duduk masa hari lagi hujan dekat BAWAH JAMBATAN omg macam pendatang tanpa izin..pas2 mula dia orang cari KETAM…lepas puas mencari hanya dapat 20 lebih ketam pas2 ada belangkas..n then masa makan malam aq makan sampai tak ingat dunia makan ketam satu pinggan aq penuh dengan kulit ketam…sedap kot ada ketam bunga,ketam warna hitam n macam2 lagi …
 The next day kita orang balik,PUCHONG hmm rindu dekat JOHOR kalau boleh nak datang lagi…lama jugak lah tunggu sampai PUCHONG kita orang awal sampai sbb xbanyak hentian yang kita orang berhenti….bontot aq sakit sangat2 sbb adik aq duduk dekat atas riba aq …sakit giler..n then baru lah sampai PUCHONG…datang2 jerr terus on9..
Okeylah kawan2 nanty roni tulis topic barulah…k bye..
Harap apa yang dibaca best untuk korang…